About Me

My photo
A devoted wife to a great hubby, a loving mother to adorable daughters... Love talking, chatting, cooking, shopping...
Daisypath Vacation Ticker
Lilypie 6th to 18th Ticker
Lilypie 5th Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

My Love...

Thursday, May 21, 2009

Antibiotik Untuk Iman



Inilah antibiotik yang Iman kene makan 2 kali sehari pagi ngan malam..Dr pun tak tahu kenape urine iman still tak clear..so kene repeat balik mkn ubat nie..tak pe lah..semoga iman akan cepat baik kekdg risau gak..iman still baby dah kene makan ubat..

Harap2 lepas mkn ubat ni iman akan ok..lepas makan ubat ni selama 10 hari..so lepas tu kene repeat balik ambik urine..ermm kali ni memang mencabar sket..sib baik aku cuti ..harap2 bile aku dah setat keje nanti iman akan ok dan x payah lagi nak ambik urine test..rasa nye dah dekat 5 kali iman kene ambik urine test nie..

Aku pun x tahu nak buat apa..kalu tak repeat nanti kalu jadi apa2 pada iman susah gak..ermm sabar je la ..mungkin ini ujian dari Allah..aku kene redha..cume harapan aku semoga iman akan cepat ok..tu je harapan aku sekarang nie..

Walaupun iman still baby dia tahu plak tu kene makan ubat..siap kene pegang 2-3 orang nak kasi dia makan ubat tu..kalu tak tumpah banyak dari yang masuk ke mulut dia..ermm iman iman kalu x makan ubat camner nak baik iman...

Tu lah..dia kisah iman husaini..inilah 1st time anak aku yang kuning dia berpanjangan..pastu kene makan ubat berkali..urine test lagi...ermm harap2 ok lah hendaknya selepas ini...Amin...

4 comments:

anna said...

kak zana,dulu hariz pon kene kuning lame.Dekat sebulan rsnye.Ms tu mmg risau mcm kak zana la.Dr kt hariz mybe kuning sbb menyusu bdn tp dr kate jus continue sbb bf jaundice tak harm baby.Alhamdulillah pas sbln hariz dah fully recovered.Semoga iman cpt sembuh.Akak jgn ssh ati sgt.I.Allah takde ape2.Muahahaha

ila de cute said...

nape hariz ekna mkn antiobitic? sbb jaundice ke? ko dah try ubat senseh cina, ala air mandi yg kuning tu... tu bagus gak...pastu ko tau sengkuang cina tak? ko parut sengkuang cina tu perah air nya, dapat 1 camca pun cukup, bagi Iman minum tu pun petua utk sembuh kan jaundice... harap2 iman cepat sembuh ye...nanti dah besra boleh main2 dgn hafiz...

juhasni said...

zana..jgn harap kat ubat sangat...ikut apa yg ila bgtau tu...baby ni kalau selalu sangat di beri ubat pon tak elok juga..ko cari la ubat kat kedai singseh tu..anak aku dulu hari2 aku bg mandi ngan ubat singseh tu....lagi satu ko kalau memasak jgn guna halia buat sementara ni...kalau ko makan makanan yg ada halia...nnt baby bf ...halia ni pon salah satu penyebab juandice gak...
apa2 pon hope Iman akan cepat sembuh yer...AMIN

zanazahari said...

Weh bukan ubat cina segala ubat dah aku try..aku dah bagi sengkuang cina tetiap hari bagi..pastu halwa kundur pun aku dah bagi..air suam ..jemur apa lagi semua aku dah buat..tapi x tahu la nape kencing dia still x clear..Dr pun tak tahu nak ckp..ada gak tanye pasal makanan aku ke..sbb aku still bf iman..ermm x jawapan..so tggu urine test pasni..kalu clear alhamdullilah..